Tvivel....


Vissa saker som sker, lämnar spår av tankar & tvivlan, över vad som tidigare tyckte vara så klart...

Ibland flyter tiden på i en existens, man inte riktigt ifrågasätter.

Har trott mig själv vara ganska självmedveten, men när man ställs inför hård kritik, oavsätt om d är befogat eller ej, börjar man osäkert granska sig själv & d som kanske först sågs som ett obefogat påhopp, övergår till en osäkerhet el rädsla för att d man just hört kanske till viss del stämmer!??

Har vandrat runt men mina tankar & tvivlan på mig själv hela dagen!
Trotts d att saker som sagts togs upp under dagen & kramar utbyttes, lyckades vissa tankar inte riktigt lämna mig!

Tänk om d är så att man blivit mottagen & "accepterad" av helt andra anledningar än man alltid trott.
Tänk om d är så att vi granskas & döms utifrån vårat kön & all annan föreställning om verkligheten igentligen bara varit ett önsketänkande!?

Vill inte tro att jag döms som kvinna utan som vän, kollega & medmänniska.

Tänk om man vandrar runt i en bubbla som inte existerar!??

Vilket fall som helst så finner förtryckta känslor & frustration, alltid en väg ut, frågan är bara på vilket sett!!
Tror inte på att hålla inne känslor, att låta dom växa tills man inte längre kan hantera dom.

Sträva efter inre frid..... finn ditt sätt att finna balans, även om vägen dit kan vara svår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0