Nyfunna intressen...



Visst är det underbart att upptäcka något nytt, nåt som tänder ditt intresse!!

Nu har jag snöat in på flugfiske.. & allt underbart som d medför! =)


Band mina första flugor i söndags, med koncentrationen på topp lyckades jag åstakomma :grön mini Montana & Wollybugger, vilka jag stolt överräckte till en av mina underbara kollegor... håller tummarna för att dom håller, är ju trotts allt mina allra första kreationer!!


Bundit flugor : grön mini Montana & Wollybugger
Gröna mini Montana
Wollybugger
Inte bästa bilden men : Wollybugger

En annan kollega synade mina flugor & bad mig binda, nåt jag inte riktigt kan klura ut va d kan vara....
Men jag skall nog få till nåt bra....
Av vad jag uppfattat vill han iallafall ha en torrfluga, nån slags dagslända, något mindre än mini montana
(nymfkrok st 8).....

Mannen ifråga är finne & förklaringen av hans önskan faller lite i språket, om man kan uttrycka sig så...
Men d är kul med utmaningar!!

Så nu skall jag ner till städet & binda lite fluga!!

Kommentarer
Postat av: fia

Du efterfrågade ju en hobby att tjäna lite extraslantar på.. här har du den! :)

2011-05-03 @ 22:59:05
URL: http://sofran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0