Utgång med svetsen...



redo för utgång 17/6


Igår fredag var d dax för utgång med jobbet, en skit trevlig middag fyllt med skratt, glädje & traditionsenlig fylla =)

Som bonus fick jag en uppenbarelse... eller rättare sagt mer en bekräftelse på vad som egentligen redan var rätt uppenbart...

Vet inte om detta är något någon kan relatera till, men man kan helt enkelt inte funka med alla...
Denna någon är en person som varesig jag vill eller inte, stöter på varje dag.

I begynnelsen föstes vi samman under gemensamma omständigheter & verkade till en början, finna en hel del saker vi hade gemensamt, trotts våra olikheter, men allt efter d att tiden gick,uppenbarade sig olikheter allt mer.... nä vi funkar helt enkelt inte ihop!!

Plötsligt en dag slutade denna någon att hälsa tillbaka till mig!
För att retunera en hälsning, en simpel nickning eller varför inte ett litet simpelt smile, känns som något som inte är för mycket begärt, blev tydligen en total omöjlighet för denne någon, vilket jag upplever som något helt klart otrevligt!

Tänkte att något kanske hade hänt, om d hade sagts något om mig som ledde till denna otrevliga handling.... i vilket fall som helst, så kändes d som ett ypperligt bra tillfälle att helt enkelt fråga rakt ut, vad fan d va frågan om, d finns alltid något bakom en handling......

Men under kvällens timmar uppenberades helt enkelt d som va rätt självklart, du är en idiot & jag tål tyvärr inte din närvaro, otrevligare människa, har jag förmodligen aldrig hittils mött & icke en uns till energi är värt att lägga på dig!!



Varför kämpa för att vara trevlig & social med någon man i själva verket inte tycker om, någon som inte vill ta emot din vänlighet??
Vi pratar inte om att vara falskt vänlig, utan mer bara bete sig som civiliserat folk!

Jag vill hellre lägga min energi på dom som med öppna armar tar emot den & skänker mig den samma, inte ödsla den på någon som inte vill ha den....

.....& detta får mig onekligen att tänka på en sak, en god vän, som uttryckte sig så klockrent inpå dom sista timmarna av min bröllopsfest...läser du detta, vet du vem du är!
Du är en vis & helt underbar kvinna.... världen skulle ha mer av sådana som dig! pöss =)

Men misstolka nu inte denna uppenbarelse, ty denna spelade icke så stor del av kvällen!

Hela kvällen från första stund var helt kanonisch, som jag har garvat!!
Vi är ändå ett helt underbart gäng!!

Tackar så hjärtligt för denna underbara afton!!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0