Body modification update....


Kom på att jag aldrig la upp nån bild på mina Dermal Anchors, so here u go:

Mina Dermal Anchors dag3

Jag har alltid fascinerats av piercings & body modifications, ända sedan jag var liten har jag kännt en stark dragningskraft & fascination till all form av kroppsutsmyckning, om så tatuering, piercing el inplantat... en dragningskraft som aldrig avtog, utan snarare växte sig starkare med åren.

Ja nu är visseligen varken piercingar, tattueringar el andra former av modifications specielt ovanligt längre.... d kan väl mycket väl vara så att man snarare höjer ögonbrynet när någon INTE har nåt gaddat eller har nån kroppssmyckning.

Så till Dermal Anchors...

Dermal Anchor är ett relativt nytt sätt att smycka sin kropp på, iallafall i jämförelse med andra, till skillnad från en piercing som har ett ingångs & ett utgångshål är en D.A. mer som ett subkutant implantat.

En platta placeras under huden via ett snitt med ett biopsy-verktyg, man lyfter upp den omkringliggande huden från de underliggande lagren & placerar in en plattan som blir vilandes under huden, på utsidan sitter själva smycket, efter läketiden finns ett smarrigt urval av dermala discs för att personifiera just din D.A.

dermal anchor

Som med alla bodymodifications bör man ha tänkt igenom saken ordentligt innan!!
En dermal anchor är konstruerad för att växa fast i kroppen, att ta bort den är därför lite mer komplicerat..

När en dermal anchor gjorts och man placerat den under hudytan så läker kroppen upp ganska tätt inpå stavdelen & vävnad bildas genom hålen i själva plattan.

Att få ut den kräver oftast hjälp utav en yrkesman, den avlägsnas med hjälp av ett snitt, hur länge den suttit i & hur väl vävnad slutits runt den utgör då svårighetsgraden att avlägsna den... men tanken är att detta skall vara permanent, så tänk först!!

Hade lite svullnad, knappt märkbart, strax efter jag satt in dom, annars har jag inte haft några som helst problem, inte ens ömt, ingen rodnad.. =) helt underbart!!


Kommentarer
Postat av: Ida

häftigt! Hade en klasskompis med en sådan och hon satte i en stjärna när den läkt. Väldigt tjusigt!

2011-07-25 @ 13:44:15
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Sofia - Foto, mode & personligt

Har startat en ny tävling där man kan vinna ett smycke från MEdesign, kika gärna in och var med!

Kram :)



http://smnmode.blogg.se/2011/july/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-medesign.html#comment

2011-07-25 @ 14:14:29
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0