Bryta dåliga vanor...

Jag har rätt dålig relation till sömn, har inte varit något jag prioritat tillräckligt starkt, så här har vi en av mina absolut största brister, så med en så stor felande länk, har jag nu beslutat mig för att bryta detta kassa mönster!
Senast i säng kl 22 på vardagar.. hur nu d ska gå!

Jag säger som sååå många andra! D finns helt enkelt inte tillräckligt många timmar på dygnet!!

Min dag börjar då klockan ringer 04.05
Arbetsdagen börjar 06.00, tar 1 timme till arbetet, för att sluta 16.30, med möjlighet till flex.
Väl hemma skall d hinnas äta, mysa & umgås med familjen & framför allt barnen, träna, social tid med maken, förberedelser för morgondagen & 1-2 möjligheter till att pusta ut.

Detta är ju självklart väldigt kortfattat, men man kan summera att d är intensiva dagar!!
& då har ju sömnen en absolut nyckelroll!

Jag är expert på att finna saker som bara MÅSTE göras & då självklart sent på kvällen & vipps så har timmarna gått...
Nån som känner igen sig??

& så av en händelse så råkar jag nu se att kl redan blivit mycket!!
Så god natt alla underbara, sov sött



Kommentarer
Postat av: Ida

Men jösses människa vilka långa jobbdagar du har?? Det är ju en bra bit över 8 timmar även om du har en timmes rast..

2011-01-20 @ 17:49:28
URL: http://miraku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0