Otrevliga jälva as.....


Jag har lite problem med att släppa vissa saker, som händelser, ord som växlats, saker som helt enkelt inte vill försvinna ur mitt huvud!!....

Jag förstår mig inte på vissa människor!!
Ohyfsade & otrevliga människor!!


Jag är en person som alltid hälsar & ler mot folk på mitt arbete.
Jag njuter av att få en hälsning, eller mötas av ett strålande leende, så därav gör jag desamma.

Jag har väl mer eller mindre alltid varit en person, som aldrig synts eller hörts... många gånger, speciellt i yngre år, ifrågsatte jag tom min egen existens...

Visst har jag lärt mig att ta större plats, att försöka göra min röst hörd.... men i grund & botten är jag nog fortfarande, den som alltid smälter bort i mängden...

Men jag är ändå rätt så medveten om vem jag är & har accepterat den jag är!!
Men ibland kommer d tillbaka, gör mig påmind & jag vill inte vara osynlig...


I fredags stod jag på min arbetsplats, då kommer 2 män, nån kontorsnisse & en montör & började prata med en av de män jag arbetar med.
Dom stod knappt 2 steg från mig när jag mötte deras blick & hälsade glatt... kontorsnissen tittade granskande på mig & vänder sen bort huvudet för att prata med dom andra & montören bryr sig inte alls..
Där står dom, mitt i vägen, på MIN arbetsplats & kan fan inte ens vara artiga nog att hälsa.
Sen står dom där i drygt en 20min & tjötar, utan att flytta sig eller ens notera min existens...

Jävla as!!
Allt kommer tillbaks till mig & jag blev på så jävla dåligt humör!!
& jag är nästintill ALLTID glad på mitt arbete... för jag älskar kort & gott mitt jobb!

D märkliga är att d finns gott om dryga jävla kontorsnissar, som entrar svetsen, våran underbara skitiga lilla håla, med sina nedlåtande attityder... inte fan e ni bättre än oss bara för att ni sitter på era feta rövar & tror att teori & praktik är dom samma....

(känner många underbara akademiker, med kontorsarbete, som jag aldrig skulle vilja vara utan, underbara, karismatiska människor med hjärtan av guld!!!
Detta riktas mot dom jag anser bete sig illa mot mig, personligen!!!
)


Ett annat exempel är från gårdagen, då jag för första gången gick på syntklubb & JA JAG VET alla ni som känner mig, d kanske klingar lite illa, men jag var där för sällskapet & hade fantastiskt trevligt!!

Kvällen hade väl knappt börjat, när vi salongsberusade stod med kvällens andra öl i handen...
Plötsligt, totalt oprovocerat, kastar en tjej öl på oss, två av oss fick d på oss, ena tjejen gick & sa till vakterna & jag begav mig to the ladiesroom... där stod jag & torkade av mig, när ännu en tjej kom in & hade blivit utsatt för precis samma sak, av precis samma tjej, visade det sig!!

Hur i helvete kan man vara så grisig??
Hur jävla råpackad en vettig människa än är, så kastar man inte helt oprovocerat öl på folk!!

Aaah... avreagera sig, is da shit!!

Har för övrigt, legat i fosterställning, större delen av denna dag!!
Men d är ju självförvållat!! he he




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0