Från blyg, till kaxig sessa...

Mitt lilla busfrö Embla

Min lilla prinsessa, testar nya ord varje dag nu... 

Igår sprang hon runt här hemma, fram & tillbaka... ömsom sjungandes, ömsom tjattrande i en djup disskution, med sig själv.....i köket stannade hon till & slår pappa på benet & säger högt & tydligt...

- Dina barn är apor!!!

& storebror får minsann höra ett & annat... Han hade försökt vända blad i en målarbok, som dom båda satt & målade i...då skriker Embla på Casper :
- Cafter ( för d e hur svårt som helst att säga just casper) VA GÖÖR DUU?? DUMHETER!!! & huttar med näven i luften.

Tydligen ingår Embla i ett tjejgäng på dagis, som bossar lite extra över alla...... =)

D är lite kul, för Embla var så fruktansvärt blyg när hon börjde på förskolan, ingen fick ens titta på henne, för då började hon gråta!

Fröken hade berättat en dag, att hon hade bråkat lite med en annan flicka på avdelningen, hon hade blivit sur över något & ville inte att flickan skulle komma nära henne, så hon hade ställt sig & skikit: DU SKA LÅTA BLIIII MIG !!! 1½ år var hon då......kaxig värre!!

Sicken unge...mitt älskade lilla monster! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0